«Nestes momentos, a única estrutura política en forma de organización de clase, nacional e patriótica que mantén a bandeira da revolución, o socialismo e a independencia é Kimetz.»
Aurrera Langileria: Egunon Kimetz Kolektiboa.
Presentádevos como organización comunista. Como definiriades a vosa razón de
ser?
Kimetz Kolektiboa: Kimetz naceu no ano 2000, concretamente o 31 de decembro
de 1999. Diversos militantes adscritos á concepción marxista desta nación
constataban a necesidade dunha organización independente da clase obreira que
liderase, organizase, unificase e dirixise todas as loitas nunha mesma
dirección, a revolución social no contexto de Euskal Herria. Desde ese momento,
o noso labor máis importante foi traballar na creación do partido comunista da
clase obreira vasca.
Os
acontecementos desde esa data non fixeron outra cousa que ratificaren o
acertado da nosa análise. A falla de unificación, organización e dirección en
todo o proceso de loita contra o ataque da oligarquía desde a crise do ano
2008, veu reafirmar as nosas análises, mostrando a ineficacia da loita
reformista polas migallas e a necesidade de crear estruturas obreiras que
posibiliten o avanzo de todo o proceso político vasco cara a revolución, o
socialismo e a independencia.
A crise do
MLNV, que implicou a posterior claudicación da Esquerda Abertzale, plenamente
integrada nas estruturas institucionais, e a súa renuncia a se saír do marco
legal imposto pola reforma franquista, deixou orfa á clase obreira vasca. A
inexistencia dun partido ou organización de revolucionarios homoxénea, de
cadros e de vangarda que exerza o liderado, permitiu a actual crise de
principios no interior do MLNV e a falla de perspectiva do movemento obreiro en
xeral. A nosa intención é ocuparmos ese espazo político e acumularmos forzas de
vangarda cara a creación do partido obreiro de novo tipo.
No entanto,
isto non é posíbel dun día para outro, e sabemos que todo o proceso vai ser
longo e difícil. A desaparición da maior parte do campo socialista, xunto coa
conformación en bloques que se sucede a nivel internacional, situou a clase
obreira nunha situación sumamente complicada. En Euskal Herria a saída desta
crise só é posíbel desde posición revolucionarias. O falso pacifismo, o
parlamentarismo, o reformismo e o revisionismo deixan impedida á clase obreira
a nivel ideolóxico e práctico.
A. L. Entendemos que faredes uso da ciencia política do
marxismo-leninismo nas vosas análises e no voso traballo organizativo entre os
traballadores. Cais son os vosos referentes máis importantes? E cais son as
ideoloxías que máis dano fan á causa da construción do socialismo?
K: A nosa
organización defínese como comunista e, máis concretamente, como
marxista-leninista. Isto que significa? Que asumimos a doutrina de Marx como a
única verdadeira por nos proporcionar unha guía para a acción, un método de
análise da realidade desde a existencia de procesos históricos e desde o
recoñecemento do socialismo científico como maneira de abordarmos o coñecemento
desa mesma realidade. Os tres eixes fundamentais sobre os que descansa a nosa
ideoloxía son o materialismo histórico, o materialismo dialéctico e a economía
política que conforman o que se coñece como o socialismo científico, todo isto
co fin último de que a clase obreira conquiste o poder e constrúa para si
propia o Estado socialista vasco.
Entendemos
que a análise de Marx e Engels da sociedade capitalista só foi completado por
Lenin coa súa definición da época do imperialismo e a súa pedagóxica
explicación do Estado moderno, como última fase do capitalismo ou capitalismo
monopolista de Estado. Así como a clara e fundamentada denuncia do
revisionismo, onde tamén se explica a necesidade do partido obreiro
revolucionario de novo tipo. Isto é polo que nos definimos marxistas e
leninistas.
Isto non significa que non contemplemos outros
grandes comunistas que, sen superaren a doutrina de Marx e Engels, tamén
achegaron o seu gran de area ao desenvolvemento do marxismo-leninismo. Argala,
Txabi ou Pertur son os elementos máis avanzados dentro do marxismo vasco coas sáus
achegas verbo do partido obreiro independente no seo da fronte, a cuestión
nacional vasca e a definición e necesidades desa propia fronte que máis tarde
se chamaría Herri Batasuna.
Stalin ou
Ernesto “Che” Guevara son autores en que estudamos cuestións tan importantes
como o desenvolvemento e a construción do socialismo, a cuestión nacional e o
internacionalismo. Alekandra Kollontai ou Clara Zetkin son referencias no ámbito
dos dereitos da muller. En definitiva, nutrímonos dos clásicos do marxismo para
a nosa formación, análise e guía para a acción.
Hoxe temos
infinidade de problemas no seo da clase obreira vasca. Temos de comprender que
a clase obreira vasca non é un elemento homoxéneo e que no seu seo coexisten
diferentes graos de organización e ideoloxía. Desde hai unhas décadas, campan
ao doután diversas correntes ideolóxicas no interior do movemento obreiro
vasco. Por unha parte, o reformismo, que se encarga de tentar enganar a clase
obreira declarando as supostas bondades do Estado burgués, e pola outra parte,
o revisionismo que fai do marxismo algo alleo ás intereses que son propios á
clase obreira. Ambas as dúas correntes cooperan teimosamente en despoxaren o
marxismo dos seus principios revolucionarios e independentes, buscar afastar a
clase obreira da súa loita de clase.
Profesionais
da pluma e a palabra falan do marxismo negando o seu corpo ideolóxico. Falan de
revolución sen falaren da conquista do poder, da organización independente da
clase obreira ou da propiedade dos medios de produción que permitirán o
desenvolvemento e construción do socialismo en Euskal Herria. Afirman que
desexan a liberdade para o proletariado vasco ao tempo que o atan ás institucións
burguesas e á pequena burguesía. Nomean o socialismo despoxándoo da ditadura do
proletariado, sen explicaren como van rematar coas clases sociais.
Tanto o
socialismo nacional ou identitario, como o socialismo do século XXI, teorías
ocas e baleiras de contido, que os seus propios creadores tiveron de aceptar
que estaban por definir e desenvolver, ocupan o piar ideolóxico en numerosas
organizacións na nosa nación. Estas teorías son aceptadas sen achegar nada novo
e sen definir nin desenvolver nada. Acéptase sen problemas algo sen concretas,
mentres que se rexeita o probado xa pola historia. Vellas teorías que resucitan
diante da debilidade en que se atopa o movemento obreiro.
Outras
organizacións, como EHK, que se chaman comunista, eivaron no curso da súa
existencia a creación da organización independente do proletariado vasco, ao
tempo que renegan da linguaxe e do vocabulario marxista, facéndolle o traballo
sucio á pequena burguesía.
Hainos
que, denominándose comunistas, non traballan por nada práctico. Estes tamén
conforman a familia comunista. Non só
a crítica é necesaria, senón que a construción dunha alternativa é primordial
neste momento, e sen a cal será imposíbel saírmos da situación actual e
conseguirmos que o proletariado vasco acade a vitoria.
Outros
chaman á unidade de diversos sectores, segundo eles, revolucionarios, sen máis criterio
que o dun denominado anticapitalismo, a renunciaren a análise científica da
sociedade. Para eles, é o mesmo proletariado, clase obreira que pobo
traballador, e negan e/ou confunden o papel de vangarda ou forza motriz do
proletariado vasco.
Todo vale
nunha época de confusión como a actual en que o oportunismo camiña á vontade,
confundindo e desorganizando a clase obreira e realizando o labor de zapa da
burguesía.
A nosa
organización condena da maneira máis rotunda estas ideoloxías que atrasan a
inevitábel organización da clase obreira vasca en torno a estruturas propias e
independentes.
A. L.: Sendo un colectivo que traballa pola construción
do Estado Socialista Vascos, imaxinamos que estades dentro do espectro ideolóxico
da esquerda abertzale. Cal é a vosa opinión da posición política dos últimos
anos das organizacións hexemónicas no MLNV?
K.: Non se
respectaron as acertadas análises marxistas do ano 1976, tanto de Argala como
de Pertur, onde se definía a necesidade dun partido independente do
proletariado, de vangarda, homoxéneo, de cadros e semiclandestino, que
mantivese e soubese dirixir o movemento de liberación desde posicións
revolucionarias, sen caer nin no militarismo nin na integración nas estruturas
do Estado. Isto supón unha claudicación ideolóxica para este pobo.
É evidente
que desde hai uns anos, o MLNV e as organizacións no seu seo están en crise e
que iso levou á Esquerda Abertzale oficial a renunciar ás posicións clásicas
representadas polo lema Independencia e
Socialismo. A nosa lectura é clara e vai desde os anos 80 até o momento
actual. Sen nos definirmos como defensores incondicionais de HASI, si que
entendemos que ese partido cumpría un papel no seo da Unidade Popular. Un papel
de representante ideolóxico do proletariado vasco, cos seus erros e acertos,
mais que realmente exercía unha presión desde a esquerda no seo de Herri
Batasuna.
Ao
desaparecer HASI, e coa queda do campo socialista, a socialdemocracia
desenvolveuse sen oposición no seo da Unidade Popular, o que posibilitou o
afastamento da fronte política da organización armada, por unha parte, e o
deterioro ideolóxico, por outra, o que provocou finalmente a ruptura e a
integración nas estruturas institucionais burguesas. De todos os xeitos, non podemos
culpar de todo á pequena burguesía, xa que non fixo outra cousa que a súa
tarefa habitual historicamente falando. O maior peso da culpa recae
evidentemente naqueles que, a se denominaren marxistas, claudicaron fronte a
esa pequena burguesía, abríndolles todas as portas.
Por
suposto, todo isto está moi resumido e existen moitos matices sobre como se
resolveu o proceso. Secasí, o que para nós é innegábel, é que a propia
existencia do MLNV certifica a dobre vertente da revolución vasca, unha de
revolución social e outra, subordinada a esta mais nunca deixando a un lado, de
liberación nacional. Entendemos que o afastamento desta análise é o que
provocou a situación que coñecemos como proceso Zutik Euskal Herria!, que finalizou coa Declaración de Aiete, en que se plasma claramente, e da man dos
representantes do imperialismo internacional, a finalización da etapa de
confrontación co Estado e a súa bendición á integración da Esquerda Abertzale
no selecto club das organizacións do sistema.
A. L.: Diante do panorama de crise capitalista e loitas
inter-imperialistas que se lle presenta ao proletariado internacional, cais
pensades que van ser os retos dos pobo traballador vasco nos vindeiros anos e cais
van ser as vosas posicións e o voso traballo?
K.: Por unha
parte, está o feito de que non é posíbel saber exactamente como se vai ir
conformando a correlación de forzas nos próximos anos nas pugnas
inter-imperialistas, malia sabermos algunhas cousas. Sabemos que os EUA e os
seus aliados tradicionais, Canada, Xapón e Gran Bretaña, tentan manter a
hexemonía dos recursos naturais no Medio Oriente, ao tempo que tentan controlar
desesperadamente o seu patio traseiro
do centro e sur de América. Non son casuais os rápidos golpes de estado en
Honduras e Paraguai, xunto coa recente coroación dun Papa latinoamericano por
vez primeira na historia. Tampouco é
casual que nos últimos doce anos invadiran Iraq, Afganistán, Libia e, agora,
vaian a por Siria, no camiño de illar Irán do teatro estratéxico local. A
agresión contra a independente República Popular Democrática de Corea, que
vista posta na China, é outro dos pasos nesta escalada dos EUA por manter a súa
hexemonía fortalecendo o seu socio xaponés. O imperialismo sempre ataca a quen
decide un desenvolvemento independente e sen tutelas. Para alén, temos o
continente africano, onde combaten entre elas as potencias imperialistas.
Por outra
parte, están Rusia, China e algúns aliados que tentan loitar polos recursos en África,
Sudamérica e Asia, no medio dunha soterrada guerra comercial e diplomática.
Mentres algúns países son pasto da competencia imperialista, certas estruturas
como a Europa do capital están claramente ameazadas. Non existe lealdade nun
mundo con intereses enfrontados.
A nosa
conclusión neste sentido é que a crise que estamos padecendo é o preludio dunha
guerra inter-imperialista aberta de rapina polos recursos e mercados. A
respecto da pregunta formulada, entendemos que será determinante nos vindeiros
anos a posición do Estado español e do Estado francés dentro dese
desenvolvemento dos bloques en confrontación, o que fará que a revolución vasca
sexa dunha ou doutra maneira. A nosa posición política, ao igual que todo
marxista, é que cómpre convertermos a guerra de rapina inter-imperialista en
guerra civil revolucionaria, destruíndo así a voracidade do capital. Cando a
guerra estoupar, será vital as palabras de orde Proletarios de todos os países, unídevos, xa que a burguesía
concentrará as súas forzas en desunir a clase obreira internacional e, por
suposto, contará cos seus axentes no interior do movemento obreiro que buscaran
agochar o verdadeiro carácter reaccionario da guerra. A paz é un desexo da
clase obreira internacional, mais é necesario comprendermos que non haberá paz
no mundo mentres a opresión existir. Diante deste panorama, vemos con urxencia
a creación dunha organización independente da clase obreira vasca que
posibilite traballarmos pola saída revolucionaria ao socialismo para o
proletariado vasco.
A. L.: Que lles diriades aos traballadores e asalariados
en xeral que teñen unha opinión negativa do marxismo-leninismo? Cal pensades
que ten que ser o proceder dos comunistas diante das eivas que produce a
alienación capitalista na clase obreira?
K.: Unha das tácticas
fundamentais do imperialismo é a alienación e a confusión da clase obreira co
obxectivo de manter a paz social. Non é casual que exista o bipartidismo en países
tan diferentes como Noruega ou Euskal Herria, nin é casual tampouco o fenómeno,
común a todos os países imperialistas, da aristocracia obreira, que nutre os
partidos socialdemócratas dunha base social sustentada nos privilexios
salariais e nun estado asistencial.
O que
sucedes é que a propia crise puxo de manifesto a necesidade de acabar con gran
parte da aristocracia obreira e con ese estado asistencial, e isto vai provocar
o medre do movemento revolucionario. Ademais, é evidente que traballadores e
traballadoras que até hai un tempo semellaban indiferentes a todo discurso
revolucionario, poden estar entre os máis conscientes poucas semanas despois. Por
tanto, non se trata do que lles temos que dicir aos que desconfían do
comunismo, mais de como desenvolvermos unha liña política e a súa aplicación práctica.
Os traballadores deben aprender a ver os intereses das clases detrás de cada
acto e cada palabra.
É
importante que a consciencia de clase calle en numerosos obreiros e obreiras,
mais sabemos que non se pode pedir ao conxunto da clase obreira unha completa
consciencia do seu papel na loita de clases. A consciencia completa só se lle
debe exixir á militancia máis avanzada. Esa consciencia superior debe estar
representada pola organización independente do proletariado, e así situarse na
cabeza, e non na cola, de toda loita obreira. E para ir á cabeza das masas,
defendemos que é necesario asimilarmos o socialismo científico da nosa época, o
marxismo-leninismo.
Entendemos
que do traballo práctico en constante loita e denuncia do revisionismo, e do
estudo constante da realidade, xurdirá a organización que exerza o liderado do Movemento Revolucionario de Liberación
Vasco. A participación ou non da clase obreira, tanto se actualmente confían
ou desconfían do comunismo, vai estar fortemente influenciada polo traballo práctico
que se realice no seu seo, dunha liña correcta canto á explotación e a cuestión
nacional e da implicación dos militantes nos problemas concretos, ademais da
loita ombro con ombro, e sempre á cabeza, transmitindo e ensinando desde o
exemplo. Para sermos máis claros, o desenvolvemento do proceso revolucionario só
será posíbel se nese camiño os militantes máis avanzados ocuparen as primeiras
liñas na loita.
A. L.: E que diriades ou recomendariades a toda a xente
moza (ou non tan moza) que, tendo ganas de aprender a teoría e práctica revolucionaria
marxista-leninista, e diante da destrución das organización combativas que
foran referencia, non saben que facer ou onde ir? E aos atrapados polos
reformistas sen seren conscientes diso?
K.: Nós sempre
manifestamos a nosa opinión a respecto da militancia comprometida. Non
confiamos na liña das organizacións que non fan unha análise da cuestión
nacional desde a existencia de dous Estados e desde a necesidade de abordar
esta cuestión tamén a nivel organizativo, porque entendemos que a solución para
unha nación dividida entre dous Estados non pode quedar na federación ou
confederación sen abordar o problema no seu conxunto. Un xenérico e abstracto
dereito de autodeterminación, a exercer non se sabe exactamente nin cando nin onde,
ou a independencia sen abordar o feito da existencia das clases sociais e a
explotación capitalista, non soluciona nada no camiño da emancipación da clase
obreira vasca.
Xa que logo, entendemos que quen queira abordar o
estudo e a creación da organización de clase en Euskal Herria debe formularse
seriamente a posibilidade de se integrar na nosa organización, ou organizarse e
crear estreitos lazos ideolóxicos e de loita connosco, co obxectivo de
avanzarmos cara a construción do partido. Non podemos postergar máis tempo a
necesidade de construírmos a organización independente do proletariado vasco.
Todo o tempo que se perda é tempo entregado ao inimigo de clase, tempo que o
aproveitan os nosos adversarios para continuaren co seu dominio e confundiren máis
aínda á clase obreira. Nestes momentos, a única estrutura política en forma de
organización de clase, nacional e patriótica que mantén a bandeira da revolución,
o socialismo e a independencia é Kimetz.
Nenhum comentário:
Postar um comentário